Fredag 11 maj

Dagen var katastrof och allt kändes skit. Förkylning som aldrig ger med sig och en massa skolarbete som inte vill som jag. Emmys och min rapport gick åt helvete (fast idag har vi skrivit färdigt). Var kort sagt på dåligt humör. Men det blev snart bättre.

Jag och Emmy drog in mot stan på en shoppingrunda runt ett. Köpte present till Lina och satte oss på Larmtorget och åt glass. Köpte det sista till vårt gröna tema och mötte upp Lina på stationen. Vi gick tillsammans till bussen och hann knappt sätta oss innan Lina tog fram bilderna från min och Emmys födelsedag. Det blev många skratt. Riktigt fina bilder. Jag hade verkligen en toppen fest den kvällen. När vi anlände i Torsås mötte vi Coffe och åkte till affären för att inhandla allt till kvällen. Plockade på oss det vi skulle ha, betalade och packade allt i en vanlig plastkasse. Började gå, men då 1 meter från kassan sa det krasch. Båda handtagen gick sönder och påsen föll ur Linas grepp. Det bästa med allt var potatissalladen som sprack och kladdade ut sig över golvet och våra varor. Många skratt.

Väl hemma i Trankvill åt vi vår nya potatissallad med grillad kyckling och revben. Mumma. Korkade upp och började njuta. Spelade kort och lyssnade på musik från MTV och ZTV. Lina öppnade sina paket och fick sig ett gott skartt. Jag och Emmy var mycket nöjda med oss själva. Lite senare kom Jörgen och även Andreas. Sedan begav vi oss till Pelle, där det grillades korv och hoppades studsmatta. Körde även en hel del gåped. Tills bensinen tog slut. Andreas spelade gitarr och vi sjöng. Iallafall jag, jag sjöng som aldrig förr. Lite senare när vi blev tvugna att gå in blev det kareoke samt dans. Underbart kul.

Jag hade en skitrolig kväll med mina underbara pinglor och pojkar. Måste definitivt göras om. Gärna med utgång! Lina stod för fotograferingen och tog en massa bilder både med kamera och mobil.




För fler bilder från kvällen, gå in på http://liiinnaaa.bilddagboken.se/ och klicka på 14:e maj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback