En härlig dag

Idag har jag, Mira, Emmy och Anton besökt 4H-gården i Kalmar. Vi hade verkligen bra väder. Det var precis lagom varmt! Vi tittade på alla djuren och sen lekte vi på den stora lekplatsen. Roligt hade vi det alla fyra. Vi avslutade Kalmarbesöket med lunch på IKEA, och lite lek på deras barnavdelning. Efter den intensiva förmiddagen var ungarna väldigt trötta. (Deras mammor också för den delen). Så vi tackade för oss och for hem.

Om hon kommit på utsatt tid

Idag är det precis ett år sedan Mira var beräknad att titta ut. Fast den lilla krabaten ville ju jävlas lite med sin arma mor och stannade kvar inne i magen ytterligare två veckor :) Det betyder att det idag endast är fjorton dagar kvar till Miras ettårsdag! Trots att hon nu snackar en hel del är det få ord man faktiskt förstår. Så Mira kan tyvärr inte själv tala om vad hon önskar sig, men det kan jag! Önska mig, alltså. Leksaker som passar Mira men som även jag gillar ;) Så här kommer ett litet kollage på Miras (och hennes mammas) födelsedagsönskningar:

Byggklossar, Micki. Dockvagn, Sebra. Gunga. Pyjamas, Lindex. Mjukisdjur, Ikea. Sandaler, Kavat. Den vita Barnkammarboken. Draggiraff, Brio. Duplo, Lego.

Vad jag gör nu för tiden

På Mira är det full fart och så jobbar jag två dar i veckan, så det här med bloggen har inte riktigt hunnits med. Det får bli ett inlägg när jag har tid och lust. Som idag till exempel.

Lilla stumpan ligger nämligen och vilar. (En ny förkylning är på gång och sprider trötthet i familjen). Och Jörgen är ute och målar. Det gör han varje ledig stund. Målar. Det tar sin lilla tid att måla om hela huset. Plötsligt var vårt hus inte så litet längre. Men fint blir det. Jag lägger upp en bild om ett par dagar när vi kommit lite längre :)

Jag passar på att vila lite. Men borde nog sätta lite fart med alla trista hushållssysslor! Om ett par timmar traskar vi nog upp till Möre köpcenter. Söderåkradagen firas idag och det vill man ju inte missa ;) Det är dessutom härligt att vara ute nu när solen värme så gott. Synd bara att det blåser så mycket här på backen!

Tack för mej, hej!

Gräddbollsätning

För en vecka sedan var vi på Gullabo marknad. Givetvis köpte vi gräddbollar! Det är ett måste när man är på marknad. När vi kom hem tog vi oss en fika. Mira tyckte det var jättegott, men hu så kladdigt det blev! :)

En helg i Ronneby

I lördags åkte vi till Ronneby för lite semester. En såkallad Weekendresa. Jag Jörgen och Mira. Vi sov natten på hotell och åkte hem igen på söndagen runt lunchtid. Det var en alldeles lagom resa. Jag tyckte det var skönt att komma hemifrån lite. På lördags eftermiddagen promenerade vi runt inne i Ronneby. En riktigt fin liten stad! Sen åt vi på restaurang. Garlic House. Mira skötte sig exemplariskt som vanligt. På söndags förmiddagen (efter en god frukost) strosade vi runt i Brunnsparken. Det var riktigt kanonväder, så vi hade det verkligen bra!

Här kommer lite bilder från sköna Ronneby. Lite dålig kvalité då jag glömde kameran hemma och fick fota med mobilen istället...