23 maj

Ena studen kan livet kännas meningslöst och fruktansvärt. Och ibland är det hoppfullt och man kan glömma alla dysterheter. I onsdags var en sån dag.

Jag kom till skolan pigg och glad. Skrev om mitt läxförhör i textkommunikation och fick även tillbaka en artikel jag skrivit. "Klart publicerbar". Det var verkligen kul att höra. Umgicks med mina vänner och käkade i skolans matsal (kanske inte världens godaste mat, men världens bästa sällskap). Strax innan två lämnade jag skolan tillsammans med Gemma, hon skulle till tobaksbutiken och köpa cola och jag till frisören. Blev enbart färgning, klippte ju mig för inte så länge sedan. Mörkbrunt. Jag är nöjd och håret ser mycket bättre ut nu än innan när jag gick runt med rödlätt utväxt. Usch och fy.

Efter frisören blev det en runda på stan och jag fick tag på både skor och klänning till studenten. Visserligen måste jag sy in klänningen, men det är ett senare problem. Lite innan fem gick jag upp till Biostaden för att svettandes trängas med gamla och unga. Det var många som ville se premiären av Pirates. Så även jag och Jörgen. Fick till slut våra biljetter och jag gick ut på p-däck. Frisk luft! Mötte Jörgen och vi gick upp och köpte popcorn. Sedan var det bara att sätta sig i den sköna biostolen. Och där satt jag fastklistrad i ca. 2 ½ timme. En bra film, naturligtvis. Lite rörig ibland tyvärr och ett slut som jag blev besviken på. Men helt klart en sevärd film. Jag ångrar inte en sekund att jag betalade 95 kronor för den.

Blev mat efter bion. Var hungrig som ett djur, men fick inte ner allt. Magen sa snabbt stopp. Lyckades skämma ut mig, men man gör väl vad man är bra på. "Känn jag är inte lika svettig längre". Fick en blick, men men..

Dagen slutade bra och jag var minst sagt full i magen. Ett år med älsklingen och en underbar dag. Det finns visst hopp i livet!

Kommentarer
Postat av: Nina

Grattis till 1 år! fasen har tiden redan gått så fort? Känns som det var förra helgen du och Jörgen försvann och kuckilurade;)
Vill också se Pirates, dreggla lite över Depp och Orlando. :) men skulle det komma en fjärde film?:S

2007-05-28 @ 20:40:48
Postat av: Ida

Det verkade inte som om det skulle bli en film till.. men man vet ju aldrig. Hoppas kan man ju, får aldrig nog av sexiga pirater ;)

2007-05-29 @ 19:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback